تاریخ انتشار: ۱۰:۵۲ - ۱۹ مهر ۱۴۰۳

وزیر سابقی که پایش در یک پرونده فساد گیر است: رسانه فاسد خیلی خطرناک است خطرناک‌تر از قاضی فاسد| این خرده‌پاها به‌خاطر یک دستمال قیصریه را آتش می‌زنند

روزنامه کیهان در شماره امروز آنچه فاطمی امین وزیر پرحاشیه دولت سیزدهم در کتابش نوشته را با آب و تاب شرح داده و تاکید کرده که «برخی رسانه‌ها با همراهی عناصر سهم‌خواه، از مدیران دولتی باج‌خواهی می‌کنند و در صورت برآورده نشدن باج‌خواهی‌های‌شان به تخریب و ترور شخصیت و فضاسازی مسموم سیاسی رو می‌کنند».

وزی سابقی که پایش در یک پرونده فساد گیر است: رسانه فاسد خیلی خطرناک است خطرناک‌تر از قاضی فاسد| این خرده‌پاها به‌خاطر یک دستمال قیصریه را آتش می‌زنند

رویداد۲۴| وزیر صمت دولت سیزدهم یعنی فاطمی‌امین که پایش در پرونده فساد چای دبش گیر است و به گفته سخنگوی دستگاه قضا با وثیقه آزاد است؛ همانی که ۲ استیضاح در کارنامه دارد و به برکت شاسی بلند‌ها توانست ۲ سال وزیر بماند، کتابی نوشته با عنوان «استیضاح تولید» و از فساد رسانه‌ها و سلبریتی‌های سیاسی گفته است!

«کیهان» با آب و تاب به این کتاب پرداخته و از قول وزیر سابق نوشته: «برخی رسانه‌ها با همراهی عناصر سهم‌خواه، از مدیران دولتی باج‌خواهی می‌کنند و در صورت برآورده نشدن باج‌خواهی‌های‌شان به تخریب و ترور شخصیت و فضاسازی مسموم سیاسی رو می‌کنند.»
به گزارش رجانیوز، سیدرضا فاطمی‌امین در این کتاب نوشته: «فعالیت‌های سیاسی بیشتر در قالب شبکه‌ای از قدرت‌های کوچک و متوسط نمود پیدا می‌کند سلبریتی‌های سیاسی بیش از حد بروز یافته‌اند و رسانه‌ها در مجموع کارکرد خوبی ندارند. چنین فضائی بستر مناسبی برای شکل‌گیری فساد شده است.فضای سیاسی بیشتر تحت‌تأثیر حزب‌های تک‌نفره است که در تعامل با یکدیگر اتحاد‌های کوتاه‌مدتی بر سر یک منفعت مشترک ایجاد کرده و با شراکت‌های مقطعی، جریان‌سازی می‌کنند. هر کدام از حزبک‌ها قلمرو‌هایی برای خود می‌سازند و به دنبال گسترش آن هستند. به‌سرعت یکدیگر را پیدا می‌کنند، خیلی سریع به تفاهم و منافع مشترک می‌رسند و به طور غیرمتمرکز، شبکه‌ای از منافع نامشروع را شکل می‌دهند. این خرده‌پا‌ها برای کسب منافع اندک، خسارت‌های بزرگی به کشور می‌زنند؛ به‌خاطر یک دستمال قیصریه را آتش می‌زنند.» 

فاطمی امین از روزهای سختش در وزارت و حواشی استعفا گفته و درجایی هم نوشته: «رسانه فاسد خیلی خطرناک است خطرناک‌تر از قاضی فاسد؛ تقابل با رسانه‌های فاسد خیلی پرهزینه است؛ آنها باقدرت رسانه‌ای ویروس‌های ذهنی و هیجانی را منتشر کرده و توجه‌ها را مدیریت می‌کنند و در نهایت مخالفان خود را سرکوب می‌کنند.  رسانه‌های زرد و سیاه، جا را برای رسانه‌های حق‌گرا، مطالبه‌گر و سالم، تنگ می‌کنند؛ جای سازوکارهایی که خطاها و تخلفات رسانه‌ای را شفاف کنند، خالی است، خیلی خالی!»

برای خواندن افاضات وزیر سابق می‌توانید به کتابی که نوشته مراجعه کنید، اما قبلش یادآوری کنیم که این یار دیرین رئیسی در دوران وزارت خود حواشی بسیاری داشت. اول بار به خاطر افزایش قیمت خودرو، طرح استیضاحش در مجلس مطرح شد و از مجلس اتفاقا همسو با دولت کارت زرد گرفت.

علیرضابیگی، نماینده تبریز بعدتر افشا کرد که او با دادن ۷۰ تا ۷۵ شاسی‌بلند به برخی نمایندگان توانسته نظرشان را جلب کند و از آن استیضاح جان سالم به در برد.

فاطمی امین حاشیه کم نداشت و یک بار در برنامه «نود اقتصادی» با بیان اینکه در ۲۰ ماه وزارتم تحت فشار‌های شدید سیاسی از سوی برخی نمایندگان مجلس بودم، گفته بود: «برخی نمایندگان درخواست‌های نامتعارف داشتند و تهدید به استیضاح می‌کردند. اگر فشار‌های سیاسی نبود رشد صنعتی بیش‌تر می‌شد.»

نام وزیر سابق، اما بیش از همه این‌ها با فساد چای دبش همراه شد. چنانچه در در شهریور ماه سال ۱۴۰۳ سخنگوی قوه قضائیه از احضار و اخذ دفاع از فاطمی امین و قائم مقام وقت او خبر داد. آنطور که جهانگیری، سخنگوی قوه قضاییه گفته او با وثیقه آزاد است.

کتاب آقای فاطمی امین در مرداد ماه منتشر شده و حالا یک ماه بعد از آنکه سنگوی قوه قضاییه توضیحاتی درباره وضعیت او پرونده چای دبش داده، مورد توجه «کیهان» و «رجانیوز» قرار گرفته است! درباره این زمان‌بندی قطعا باید بیشتر فکر کرد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما